Cakes By Silver & lite annat smått och gott!

Alla inlägg under april 2010

Av cakesbysilver - 29 april 2010 16:06

 


2 ägg

1 rågad dl socker
2 1/2 dl standardmjölk
2 dl grädde
1 msk saltlakritssmaksättning


Vispa ihop ägg och socker och blanda ner mjölken. Låt blandningen sjuda försiktigt under omrörning tills den blir tjock. När smeten har svalnat – blanda i grädden. Ställ i frysen och låt glassen frysa en timme. När den börjat anta fast form – rör försiktigt ner saltlaktritssmaksättningen så att den inte blandas helt med glassen utan gör den lite randig. Ställ tillbaka i frysen och frys i några timmar. Ta fram en stund innan servering så att den mjuknar.


 

Av cakesbysilver - 17 april 2010 14:13

Ja, det var ett tag sedan jag bakade något.. så idag blev det några vanilla cupcakes med chokladkräm som toppning. (.. i receptet på vanilla cupcakes står det att det ska bli ca. 24 st cupcakes.. för mig blev det 7 st idag!!!?  )


 































Av cakesbysilver - 5 april 2010 10:15

 

Dessa rosor gjorde jag till Christine och Fredriks bröllopstårtor. Eftersom personen som hade tagit på sig tårtgörat inte visste riktigt hur hon skulle göra rosorna, så tog jag på mig det. Jag hoppas bröllopsparet var nöjd med sina svarta rosor.

Skapa flashcards