Cakes By Silver & lite annat smått och gott!

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

4 års tårta!

Av cakesbysilver - 7 juni 2010 13:52

I år fick sonen själv välja vad för tårta han ville ha och innehåll och så här blev den.. chokladtårta med chokladbotten och ljusbotten, marsan och jordgubbsmoussé som fyllning, dekorerad med chokladkräm, jordgubbar, sockerpärlor, flaggor och ljus.


 

 

 
 
annica - annicake

annica - annicake

20 juni 2010 19:46

Åh gud så god den ser ut!!
Jordgubbar och choklad kan ju inte bli annat än succé!!
mmums! :)

http://www.annicake.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

14 mars 2011 13:33

Jag skulle vilja ha recept. Låter jätte gott.
Ska göra en tårta till 3 åring

cakesbysilver

24 mars 2011 08:57

Den blev tyvärr inte så god som vi hade hoppats eller tänkt, chokladbotten gjorde jag gjorde jag enkelt för mig vilket förstörde en del. Jag använde mig alltså det vanliga ljusbotten receptet, men hade i kakao. Vilket resulterade med hård och tung chokladbotten. Så ska du göra denna eller någon likande rekommenderar jag att du googlar fram en testad god chokladbotten. Den ljusa botten använde jag mig av detta receptet http://mammamariasblogg.bloggagratis.se/2008/02/22/526706-tartbotten/ Jordgubbsmousse´n vet jag inte om jag hade köpt färdig mix på affären eller gjort egen. Har jag gjort egen är det förmodligen detta recept jag har använt mig av. http://cakesbysilver.bloggagratis.se/2009/02/28/1437620-jordgubbsfyllning-mousse/ Och chokladkrämen som jag har "dekorerat" med är denna http://cakesbysilver.bloggagratis.se/2008/03/01/542195-chokladkramen/

Hoppas detta var till någon hjälp. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cakesbysilver - 7 februari 2012 19:25

9 årings tårtor.       Jultårta, dekorerad av mig.     ...

Av cakesbysilver - 20 september 2011 10:57

Emblas 8 års tårta.   Vidars 1 års tårta.       Bägge tårtorna innehöll samma, ljusa bottnar (Vidars färgad med grön karamellfärg), chokladkräm, jordgubbar mosade med socker och marsankräm. Emblas tårta är dekorerad med grädde (ofärgad oc...

Av cakesbysilver - 14 augusti 2011 21:47

Thors 5 års tårta.         Midsommartårtan 2011                                                           ...

Av cakesbysilver - 18 januari 2011 14:31


  (receptet är till 8 personer, står det i boken..) Kaka: 60 g kakao utrört med 1½ dl kokande vatten. 175 g mjukt smör. 350 g strösocker 3 stora ägg 250 g vetemjöl 1 tsk bakpulver, ½ tsk bikarbonat 1½ dl mjölk Vispa smör och socker...

Av cakesbysilver - 11 januari 2011 09:23

Ljusabottnar Innehåller, marsan/grädde och sockrade/mosade jordgubbar. Dekorerad med sp och kristyr.         ...

Ovido - Quiz & Flashcards