Cakes By Silver & lite annat smått och gott!

Alla inlägg under februari 2008

Av cakesbysilver - 29 februari 2008 18:46

Så här röstade ni;

http://cakesbysilver.bloggagratis.se/omrostning.php?omrostning=8383


Så det är väl bara för mig att börja lägga in recept! ;)

Av cakesbysilver - 20 februari 2008 19:07

Jag hade tappat lusten lite att göra tårtor efter att jag gjorde dom senaste.. det blev så stressat med dom.

Nåja nu när min mamma med familj var upp fick jag nå ryck och bara måste göra en tårta, så jag gjorde en!


Sockerkaks botten (hemma gjord, och den blev bra!!!!)

Fyllningar; Chokladkräm & Hallongrädde

Tårtan är täckt med sp (hemma gjord), rosorna är gjorda i marsipan & kant dekorationen i sp. Silver "hjärtana" är chokladlinser.

Av cakesbysilver - 10 februari 2008 11:32

Igår fyllde en vän till familjen år och jag hade fått betällning på en metallica tårta till honom. Jag hade tänkt att tårtan sku vara hel svart och att metallica texten sku vara i "metal", men tyvärr hade jag beställt fel svart pasta så jag fick komma på en nödlösning.


Tårtans fyllningar:

Chokladkräm & hallongrädde.

Botten:

Sockerkasbotten (köpt)

Tårtan är täckt med sp (hemmagjort). Texten och nitbandet är gjort i den fel inköpta pastan.


Här kommer nödlösningen..(och som ni ser blev även denna tårta bubblig, men den svettades inte ivarjefall). (ps.. han som sku ha tårtan blev i vilket fall som helst nöjd över den! ds..)




Av cakesbysilver - 10 februari 2008 11:22

Den här tårtan gjorde jag till en karl som nyss köpt en ny traktor och som fyller år imorgon! Grattis i förskott!!! (Till gubbens mammas man..).

Självklart blev inte tårtan som jag tänkt mig, men när blir tårtorna någonsin som jag ser framför mig att dom kommer/ska se ut!!??..


Huvudsaken är väl att personen som ska ha tårtan blir nöjd! :)


Tårtans fyllning:

Marsan, grädde & hallonsylt

Botten:

Sockerkasbotten (hemma gjord..)

Tårtan är täckt med sp (hemmagjord) även däck och allt annat på traktorn är gjort i sp. "Leran" gjorde jag av/med chokladkräm.


Och som ni ser har tårtan svettats och blivit bubblig.. (första gången det hänt mig, tror jag..).



Skapa flashcards