Cakes By Silver & lite annat smått och gott!

Alla inlägg under november 2008

Av cakesbysilver - 16 november 2008 14:59

Idag fick jag nåt ryck och började baka 3 olika sorters kakor.. först blev det mockakulor (heter igentligen mockanystan.. men eftersom jag inte gjorde "nystan" så har jag byt namn på dom..) Sen blev det jordgubbsgrottor, japp även här jag jag bytt namn på dessa kakor.. jag hade nämligen ingen hallonsylt.. så ja, jag tog jordgubbssylt istället.. så namnet är ju då rätt så självklart! ;)

Efter jordgubbsgrottorna blev det kolakakor.. mums! Det var alla det..


..Mockakulorna..


 ..Kolakakorna..

 


..Jordgubbsgrottorna..


Och alla tillsammans!


Av cakesbysilver - 5 november 2008 11:34

Förberedelsetid: 10 min
Färdigt på: 10 min
Ingredienser

100 g Philadelphiaost
60 g mjukt smör
5 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

1 dl kakao av god kvalitet
1 msk varmt kaffe



Gör så här

1. Rör smör, florsocker, vaniljsocker, kakao och philadelphilaost krämigt. Rör sist ner kaffet.

2. Bred eller spritsa frostingen på cupcakesen och garnera med strössel eller blommor.


(Leila Lindholms recept).

Av cakesbysilver - 5 november 2008 11:27

Förberedelsetid: 10 min
Färdigt på: 10 min
Ingredienser

100 g Philadelphiaost
60 g mjukt smör

1 tsk vaniljsocker
5 dl florsocker
1 msk färskpressad citronsaft

några droppar valfri karamellfärg


 

Gör så här

1. Rör smör, florsocker, vaniljsocker, citronsaft och philadelphiaost krämigt.

2. Färga frostingen i olika färger med karamellfärg eller behåll den vit.

4. Bred eller spritsa frostingen på cupcakesen (och garnera med strössel eller blommor).


(Leila Lindholms recept.)

Av cakesbysilver - 1 november 2008 14:49

Även idag blev det lite choklad muffins med cream chocolate cheese frosting + en lite dekoration på var och en.

Här kommer dom...

...pumpa...


..litet spöke...



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Cherry on Top Award

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggkoll

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards