Cakes By Silver & lite annat smått och gott!

Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

Ros tårta

Av cakesbysilver - 20 februari 2008 19:07

Jag hade tappat lusten lite att göra tårtor efter att jag gjorde dom senaste.. det blev så stressat med dom.

Nåja nu när min mamma med familj var upp fick jag nå ryck och bara måste göra en tårta, så jag gjorde en!


Sockerkaks botten (hemma gjord, och den blev bra!!!!)

Fyllningar; Chokladkräm & Hallongrädde

Tårtan är täckt med sp (hemma gjord), rosorna är gjorda i marsipan & kant dekorationen i sp. Silver "hjärtana" är chokladlinser.

 
 
Lisa

Lisa

24 februari 2008 08:21

vilken fin maria, kul att du fick lusten tillbaka lite grann.
kram.

http://lisa.pahn.se/blogg

 
Marydel

Marydel

28 februari 2008 12:18

Jättefin!! Fin struktur på blommorna!
Jag har länkat till din blogg för ett tag sedan....minns inte om jag frågade dig om det gick bra...?

Kram, M

http://marydel.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

29 maj 2009 10:35

Vilka underbara tårtor du gör!! Kul att hitta lika tårtgalna personer som en själv här på bloggen ;-)
Hur får du till den underbara färgen på dessa rosor? Har försökt att blanda lila och rött men det blir inte så mörkt som jag vill..

http://www.apieceofcake.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cakesbysilver - 7 februari 2012 19:25

9 årings tårtor.       Jultårta, dekorerad av mig.     ...

Av cakesbysilver - 20 september 2011 10:57

Emblas 8 års tårta.   Vidars 1 års tårta.       Bägge tårtorna innehöll samma, ljusa bottnar (Vidars färgad med grön karamellfärg), chokladkräm, jordgubbar mosade med socker och marsankräm. Emblas tårta är dekorerad med grädde (ofärgad oc...

Av cakesbysilver - 14 augusti 2011 21:47

Thors 5 års tårta.         Midsommartårtan 2011                                                           ...

Av cakesbysilver - 18 januari 2011 14:31


  (receptet är till 8 personer, står det i boken..) Kaka: 60 g kakao utrört med 1½ dl kokande vatten. 175 g mjukt smör. 350 g strösocker 3 stora ägg 250 g vetemjöl 1 tsk bakpulver, ½ tsk bikarbonat 1½ dl mjölk Vispa smör och socker...

Av cakesbysilver - 11 januari 2011 09:23

Ljusabottnar Innehåller, marsan/grädde och sockrade/mosade jordgubbar. Dekorerad med sp och kristyr.         ...

Ovido - Quiz & Flashcards